Понеділок
19.02.2018
04:58
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт Шийківської школи
Головна Реєстрація Вхід
Блог »
Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2017 » Вересень » 24 » Твір «Що таке місцеве самоврядування?»
21:47
Твір «Що таке місцеве самоврядування?»

Твір «Що таке місцеве самоврядування?»

 

  Готуючись висвітлити це питання, я опрацювала багато джерел інформації, дізналася, яке багатозначне це поняття, наскільки важливим є для громадян.                                            

      Борівська районна рада, селищна і всі сільські ради нашого району входять до складу Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області. Ця Асоціація була зареєстрована першою в Україні як  обласна, яка об’єднала 445 рад різного рівня. Серед багатьох питань, які розглядалися на ювілейних зборах Асоціації,(а відбулися вони у червні місяці цього року в нашому районі), актуальним було питання  розвитку місцевого самоврядування в Україні, створення умов для підвищення авторитету органів місцевого самоврядування та зміцнення репутації депутатів та урядовців .

      Професія службовця місцевого самоврядування-непроста справа. Необхідно знати теорію і практику державного управління та місцевого  самоврядування, мати активну громадянську позицію, довіру громадян, сумлінно виконувати свої обов’язки, додержуватися етичних критеріїв посадовців.                                                                                                                                   

      Місцеве самоврядування Борівщини має багато функцій, забезпечує вирішення багатьох питань, що стосуються соціально-економічного розвитку території, і багато цих питань з успіхом вирішується:

впорядкування селища, спорудження нового спортивного комплексу, дитячого майданчика, озеленення паркової зони та центру селища. Це маленька часточка роботи, яку з успіхом вирішує місцеве самоврядування. А таких питань безліч.

       Зі словника я дізналася, що :

     1.  Місце́ве самоврядува́ння -  це право та спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання й управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.

       Є Ради народних депутатів, які  формуються з депутатів, обраних відповідно до Закону України “Про вибори депутатів місцевих Рад народних депутатів України”.

Рада вважається правомочною за умови обрання не менш як трьох чвертей депутатів від встановленої Радою попереднього скликання кількості депутатських мандатів.

 Строк повноважень Рад – п’ять років.

        Функції Ради:

      Ради народних депутатів у межах своєї компетенції самостійно вирішують усі питання місцевого значення, виходячи з інтересів громадян, які проживають на їх території, та державних інтересів, проводять у життя рішення вищестоящих органів державної влади, забезпечують додержання законності і правопорядку.

     Ради забезпечують комплексний соціально-економічний розвиток на своїй території, та державних інтересів, проводять у життя рішення вищестоящих органів державної влади, забезпечують додержання законності і правопорядку.

 

      Інші (не передбачені законами України) функції здійснюються Радами виключно на основі угод з іншим державними органами та органами місцевого самоврядування за умови додержання законних прав підприємств (об’єднань), організацій, установ і громадян.

     Загальна компетенція Рад:

     Ради народних депутатів є правомочними розглядати і вирішувати будь-які питання, віднесені законодавством України до відання місцевого самоврядування, а також утворюваних ними органів.

      Ради утворюють свої виконавчі, розпорядчі та інші органи, самостійно встановлюють структуру, штати, затверджують фонд і умови оплати праці їх працівників відповідно до чинного законодавства.

      Ради мають право утворювати і реорганізовувати утворені ними територіальні та між територіальні, галузеві і міжгалузеві органи управління, встановлювати їх компетенцію відповідно до законодавства України.

Рішення Рад, їх виконавчих і розпорядчих органів, прийняті в межах своєї компетенції, є обов’язковими для виконання відповідно нижчестоящими Радами, їх виконавчими і розпорядчими органами. всіма розташованими на території Ради підприємствами, організаціями і установами, кооперативними та іншими громадськими організаціями, їх органами, а також посадовими особами і громадянами. Рішення Ради не повинні суперечити Конституції України і чинним законам.

     Рада має право порушувати питання перед нижчестоящою Радою про скасування прийнятого нею рішення. Нижчестояща Рада у місячний строк розглядає цю пропозицію на сесії. Прийняте нею рішення є остаточним, якщо воно не суперечить чинному законодавству.

     Рада та їх виконавчі комітети є юридичними особами, мають гербову печатку і кутовий штамп за зразком, який затверджується Президією Верховної Ради України, рахунки в установах банків.

      У реалізації права на участь в управлінні державою, своїм населеним пунктом, у задоволенні власних інтересів громадянам сприяють об'єднання громадян — громадські організації та політичні партії.

Важливо зазначити, що партії — це об'єднання громадян, які ставлять перед собою переважно політичні завдання, боротьбу за владу. їхніми членами можуть бути лише повнолітні громадяни України. Нині, за даними Міністерства юстиції, в Україні діє понад 150 політичних партій. Серед найвідоміших — Партія регіонів, Політична партія України, партія «Народний союз "Наша Україна" тощо.

Громадські організації спрямовують діяльність на  задоволення найрізноманітніших потреб та інтересів своїх членів. Членами цих організацій можуть бути не лише громадяни України, а й іноземці, особи без громадянства.

     Демократична держава має гарантувати й забезпечувати реальну рівність усіх громадян перед законом, реалізацію проголошених прав і свобод. У більшості демократичних країн ці права скріплюються в Конституції — Основному Законі або ж в інших законодавчих актах. Щоб створити можливості для участі всіх громадян в економічному та політичному житті, демократична держава забезпечує існування різних форм власності, свободу діяльності політичних й інших об'єднань, розмаїття політичного життя (інакше його називають плюралізмом).

У демократичній державі забезпечується верховенство права і незалежність правосуддя.

     На відміну від демократичної держави в антидемократичних суспільствах громадяни позбавлені можливості брати участь у розв'язанні державних питань (або ця участь є формальною). Здебільшого в таких країнах утверджується влада однієї особи (або групи осіб), інші партії та ідеології зазнають переслідувань. В антидемократичних державах права особи не гарантовані, вони постійно обмежуються.

      Дуже важливим є те, що демократичні засади повинні діяти на всіх рівнях суспільства — від учнівського колективу школи та трудового колективу підприємства до найвищих державних щаблів — розв'язання найважливіших державних справ.

      У демократичному суспільстві народ бере участь в управлінні державою двома основними шляхами. Перший — пряма, або безпосередня, демократія (народні збори, раніше — віче, референдум — загальнонародне голосування). Другий шлях — представницька демократія, через обрання представників до органів влади.

     Участь в управлінні державою вимагає від людини певного рівня життєвого досвіду, знань і компетенції. Саме тому Конституція України надає право брати участь у голосуванні на референдумі і на виборах народних депутатів, депутатів органів місцевого самоврядування та Президента України громадянам України, які досягли 18 років.

Ще суворіші вимоги висувають до тих, хто бажає представляти Інших людей в різних органах влади. Якщо стати депутатом органів місцевого самоврядування або очолити село, селище, місто можна (осягнувши повноліття — 18 років, то народним депутатом України може стати лише громадянин України, який досягнув 21 року, а Президентом — 35 років. До того ж кандидат у народні депутати повинен останні п'ять, а кандидат у Президенти України — останні десять років перед виборами прожити на території України. Щодо кандидата в Президенти України встановлена також вимога про обов'язкове знання  державної мови.

 

Конституція України

Стаття 36. Громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, установлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей. (...)

Ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян чи обмежений у правах за належність чи неналежність до політичних партій або громадських організацій.

Усі об'єднання громадян рівні перед законом.

Стаття 37. Утворення і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняються.

 

2. Самоврядування.

     Важливим елементом діяльності держави та суспільства є самоврядування. Про самоврядування ідеться тоді, коли люди самі забезпечують управління своїми справами, коли відсутнє стороннє міркування. Самоврядування в Україні діє в селах, селищах, містах - у них створюються органи місцевого самоврядування — ради, існують також органи самоорганізації населення — будинкові, квартальні, вуличні комітети.

    Самоврядування існує і в навчальних закладах. Робота навчального закладу здебільшого залежить від того, хто ним керує. В управлінні закладами освіти поєднуються державне управління та громадське самоврядування. Державне управління освітою здійснює Міністерство освіти і науки України, на місцях — відділи або управління освіти місцевих державних адміністрацій і виконкомів місцевих рад. Саме вони призначають керівників державних навчальних закладів, зокрема директора школи.

     Разом із державним управлінням в освіті діє система органів громадського самоуправління. Це з'їзди та місцеві конференції працівників освіти, збори чи конференції навчального закладу, рада інституту тощо.

      Кожний із нас може брати участь у загальних шкільних учнівських зборах, бути обраним на загальношкільну конференцію. Саме від цих органів залежить визначення змісту освіти (які профілі навчання створити, яким предметам приділити більшу увагу), розподіл наявних коштів, розв'язання інших питань навчально-виховної роботи.

      Кожна школа приймає статут, який регламентує життя навчального закладу. Він повинен бути зареєстрований в органах місцевого самоврядування.

Органом місцевого самоврядування у нашій місцевості є Борівська районна рада народних депутатів та селищна рада. Село Шийківка, в якому я живу, належить до цієї селищної ради.                                            

Селищна рада :

1) забезпечує на своїй території додержання Конституції України та чинних законів, а також актів вищестоящих органів державної влади і управління, захищає права, свободи і законні інтереси громадян;

2) має право звертатися до суду або державного арбітражу з позовом про визнання недійсними актів органів державного управління, місцевого самоврядування, підприємств (об’єднань), організацій і установ, колгоспів і кооперативів, які порушують права та законні інтереси громадян, а також обмежують встановлені законом повноваження відповідної Ради, і до прийняття рішення судом або арбітражем зупиняти дію таких актів;

3) здійснює у випадках стихійного лиха, екологічних катастроф, епідемій, епізоотій, пожеж, порушення громадського порядку передбачені законом особливі заходи, пов’язані з врятуванням життя людей, захистом їх здоров’я і прав, збереженням матеріальних цінностей, підтриманням порядку; організує проведення протипожежних заходів;

4) контролює додержання законодавства про свободу совісті і релігійні об’єднання;

5) веде облік громадян, які постійно або тимчасово проживають на її території; забезпечує додержання правил паспортної системи;

6) реєструє статути (положення) добровільних товариств та інших добровільних об’єднань громадян, органів територіального громадського самоврядування населення, які створюються і діють відповідно до чинного законодавства у межах її території;

7) забезпечує розгляд звернень громадян, перевіряє стан цієї роботи в органах територіального громадського самоврядування, на підприємствах, в колгоспах, організаціях і установах, розташованих на її території;

8) організує правову роботу на підприємствах, в колгоспах, організаціях і установах, які належать до її комунальної власності; здійснює заходи щодо правового виховання населення.

Сільська, селищна Рада вчиняє нотаріальні дії, реєструє акти громадянського стану.

 Також наша селищна рада народних депутатів:

1) самостійно розробляє і затверджує бюджет, при необхідності вносить до нього зміни; розподіляє бюджетні кошти по статтях видатків, затверджує звіт про виконання бюджету;

2) встановлює місцеві податки, збори і мита в межах, визначених законом, а також тарифи по оплаті побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, якщо ці тарифи не встановлені вищестоящими органами влади і управління;

3) організує через державну податкову інспекцію стягнення податків, зборів, надходження інших фінансових коштів, передбачених законом;

4) вносить пропозиції і дає згоду на заміну платежів підприємств, організацій і установ у бюджет передачею в розпорядження Ради певної продукції, матеріалів, виконанням робіт або наданням послуг;

5) фінансує виконання підприємствами, які не входять до складу місцевого господарства, на договірній основі місцевих замовлень на виробництво продовольчих і непродовольчих товарів, надання послуг населенню, а також пов’язаних з будівництвом та реконструкцією об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури;

6) може одержувати кошти з інших бюджетів у вигляді дотацій, субвенцій або субсидій, які мають цільовий характер або спрямовані на збалансування бюджету, виходячи з нормативів бюджетної забезпеченості на одного жителя;

7) здійснює з бюджету фінансування витрат на утримання належних раді організацій і закладів народної освіти, культури, охорони здоров’я, соціального забезпечення, фізкультури і спорту, свого апарату, а також витрат, пов’язаних з розвитком житлово-комунального господарства, благоустрою і побутового обслуговування населення, збільшенням виробництва товарів народного споживання, проведенням природоохоронних заходів та заходів щодо зміцнення охорони громадського порядку;

8) утворює в складі бюджету резервний фонд, а також затверджує розміри оборотної касової готівки для покриття тимчасових касових розривів, передбачає в бюджеті виділення сум, необхідних для повернення кредитів і оплати процентів по них, а також субсидій;

9) має право збільшувати понад встановлені норми видатки на утримання соціально-культурних закладів, включаючи надбавки до заробітної плати їх працівників, на охорону природи, встановлювати додаткові пільги і допомогу малозабезпеченим громадянам, багатодітним сім’ям, престарілим та інвалідам, а також особам, які постраждали від стихійного лиха;

10) здійснює контроль за додержанням фінансової дисципліни і зобов’язань по платежах у бюджет підприємствами, організаціями і установами;

11) має право видавати позики з метою сприяння соціально-економічному розвитку території, брати участь наявними в її розпорядженні коштами у творенні і діяльності фінансово-кредитних установ на акціонерній або пайовій основі;

12) може за згодою підприємства, колгоспів, кооперативів, організацій та установ, які не входять до складу місцевого господарства, населення об’єднувати їх кошти, а також бюджетні і позабюджетні кошти Ради на будівництво, розширення, ремонт і утримання на пайових засадах об’єктів соціальної і виробничої інфраструктури та на природоохоронні заходи;

13) може об’єднувати на договірних засадах кошти бюджетів інших територій для вирішення спільних питань;

14) сприяє роботі органів державного страхування, надає окремим громадянам пільги по обов’язковому державному страхуванню.

      Як я зрозуміла, місцеве самоврядування має багато повноважень. Наше село Шийківка, яке належить до Борівської селищної Ради - невелике, але і його жителі мають свої проблеми, на які неодноразово скаржилися своїм депутатам : Нікітенко Г.В., Мальованому В.Ф., Гомону О.В. Це і дороги, і зруйновані будинки, і наболіле питання про відновлення роботи дитячого садка, і ремонт сільського клубу. Бажано, щоб народні обранці посприяли вирішенню нагальних питань мешканців села.

     До Борівської селищної Ради належить також територія села  Новоплатонівка. Мені хотілося б, щоб місцеві органи самоврядування Борівщини більше уваги звертали на маленькі села та проблеми їх населення. І тоді вони одержать підтримку і повагу від людей.

Тож я вважаю, що систему місцевого самоврядування можна визначити як сукупність суб’єктів і форм здійснення місцевого самоврядування, через які населення територіальної громади реалізує надані їй функції і повноваження.

Переглядів: 158 | Додав: Natalka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Відділ освіти
  • Сайт вчителя історії Мальованого В.Ф.
  • Сайт вчителя математики та інформатики Мальованої Н.В.
  • Сайт вчителя світової літератури Горенко І.П.
  • Сайт вчителя географії Печеного А.В.